+359 886 230 151v.yordanova@adw.bg

Линк Билдинг и Off-Page SEO

Глава 3: Off-Page SEO

Сравнена с вътрешната оптимизация, външната оптимизация със сигурност е много по-трудна за постигане. Външната оптимизация изгражда връзки с други сайтове, чрез създаването на интересно съдържание, или достигането до хората, които администрират сайтове. Този процес на изграждане на връзки е наречен link building. Кой е направил връзка към вас, как я е направил и как вашето съдърбание с поделено в социалните мрежи и като цяло в интернет пространството са всички фактори, които могат да имат ключова роля в класирането на Вашия сайт в страниците с резултати.

Кой изгражда връзки към Вашия сайт?

Знаете ли кои сайтове са споделили връзки към Вашия сайт? Както вече споменахме преди, вие можете да използвате някои безплатни инструменти, за да определите какви сайтове вече са изградили връзки към Вашия сайт – нещо, което е от голямо значение за търсачките. 20 входящи линка от сайтовете на Ваши приятели могат да бъдат добро начало на изграждането на link building, но получаването на един линк от важна публикация или образователен сайт (с .edu адрес) може да има много по-голямо значение от силата на 20 линка едновременно.
Откакто Интернет се превърна в едно мащабно свързване на линкове в мрежата на различни страници и сайтове, не всеки линк е равен по значение и тежест на останалите. Линкове от мащабни публикации и блогове обикновено предоставят повече link juice, защото са посещавани от милиони потребители всеки ден. Освен това, те имат огромно влияние за популяризирането на сайта.
В информационен сайт на вестник е твърде вероятно да бъдат споделяни връзки към авторитетни сайтове, които се отнасят до определени събития и тенденции. Тези сайове най-вероятно са и по-значими от останалите. Същото се отнася и за образователните сайтове, завършващи на .edu домейни, тъй като те са купени от образователни институции. Като такива, търсачките разбират връзките от тях към вашия сайт като много по-значими и следователно Вашия сайт придобива повече авторитет.

Как други сайтове създават връзка към Вас?

По същия начин по който се използва anchor text, когато правите връзка от една страница от Вашия сайт към друга вътрешна страница. Използването на anchor text, когато друг сайт прави връзка към вашия може да бъде изключително полезно за определени ключови думи и фрази. Ако имате възможност, винаги искайте ключова дума с богат anchor text за линк, който отпраща към вашия домейн. Но ако нямате такава опция, се примирете с линк с някакъв anchor text, който препраща към Вашия сайт. Всякакъв вид link juice е полезен.
Често срещана практика в link building-а е търговията с линкове, или „Аз ще поставя линк към твоя сайт на моя, ако ти поставш линк към моя на твоя.“ Този тип линкове се наричат двупосочни. Тъй като всеки тип Link juice е полезен, двупосочните линкове не са забранени, но тяхната стойност със сигурност не е толкова висока като еднопосочния линк към Вашия сайт. Преди време двупосочните линкове са били еднакво добри като всеки еднопосочен линк, но търсачките стават все по-интелигентни в определянето на това каква тежест може да има един линк.
Точно като всеки друг аспект от SEO, хвърлянето на пари за link building може да Ви навреди. Плащането на други да сложат линк, водещ към Вашия сайт е абсолютно забранено от търсачките. И не само това, но всеки платен линк трябва да включва таг, наречен „no-follow tag“, който дава информация на търсачките да не отдават значение на този линк. Ако Ви хванат с платени линкове, които нямат този таг (без значение дали плащате за линкове към Вас или други Ви плащат за да поставяте линкове във Вашия сайт), Вашият сайт може да бъде наказан от търсачките или да бъде поставен в черен списък завинаги.
Линкове към Вашия сайт от обяви не се броят за входящи линкове от търсачките. Ако те установят платени линкове, които не са определени като реклами, Вие рискувате да отстранят сайта от страниците с резултати, или да бъде поставен в черния списък ако провинението Ви се счете за много тежко.
Ако нямате време, за да изграждате link building, но имате пари, съществуват SEO фирми, които можете да наемете, за да ви помогнат с тази задача. Някои фирми имат съмнителни SEO практики в най-добрия случай, така че е най-добре да направите сериозно проучване преди да подпишете договор или да им платите за такива услуги.

Използване на социални мрежи за разпространение на съдържание

Използването на социални мрежи като Facebook, Google+, Twitter и LinkedIn придобива огромна популярност. Всъщност, най-новите данни от ComScore показват, че 16% от времето онлайн, се използва за социални мрежи. Според SEOMoz, размерът на социалната активност , която дадена уеб страница има в мрежата(следвания, препоръки, харесвания, линкове), е важен фактор за способността й да се класира в SERP. Казано по-просто, търсачките са осъзнали, че съдържанието, споделено в социалните мрежи, повлиява значително, и следователно трабва да се класира по-нагоре. Освен използването на социални мрежи за гарантиране на нови преспективи, проследявания, както и измерването на познаваемост, информираност на марката, фирмите трабва да вземат предвид и всички пропуснати SEO ползи при неналичие на присъствие на марката.
За да се подобри класирането от социалните мрежи, е нужно да направите съдържанието си лесно за споделяне. Най-рационалният начин за постигане на това е чрез прилагане на бутони за социални мрежи през вашия сайт. Инсталирането на бутоните е лесно, ако използвате услуга като AddThis. Още по-добре е, защото софтуерът на HubSpot автоматично добавя тази функция за вас.

Използване на имейл за разпространение на съдържание

В днешни дни почти всеки бизнес използва имейл, за да поддържа връзка със своите постояннни и потенциални клиенти и прилага имейл техники за привличане на нови. Не е изненада, че след отмирането на пряката пощенска реклама през последните години, имейл маркетинга доби огромна популярност. Никога не е било по-лесно да създадете имейл програма, да добавяте клиенти и да комуникирате с тях. Очевидно, че екстремната скорост, с която бизнесът е усвоил употребата на имейл услуги, е влошил ефективността му в индустрията. Както правите съдържанието си лесно за споделяне в социалните мрежи, така трябва да постъпите и с електронната поща. Освен като ясен призив за действие във вашите имейли, за да подхраните своя списък за набиране на потенциални клиенти , вие също трябва да осигурите лесен начин за вашите имейл читатели да споделят съдържание с приятели и да го публикуват в социалните мрежи. Това ще увеличи обсега на съдържание на вашия уеб сайт и ще направи по-лесно за вас получаването на входящи връзки за SEO.

Вашият коментар