+359 886 230 151v.yordanova@adw.bg

rel=nofollow

nofollow-1

Какво е rel=nofollow?

Употребата на rel=nofollow указва на паяците на търсачките да не отварят конкретен линк. Това показва, че създадената връзка не е утвърдена от оригиналния автор на страницата. Използва се също, когато линкът е създаден в следствие на търговска услуга и това е платен линк.

nofollow-2

Пример за употребата на rel=nofollow

<a href=“example.com“ rel=“nofollow“>link text</a>

Написаното по-горе в кода означава следното:

Линкът example.com не получава авторитет за това, че е цитиран на друга страница.

HTML5 дефиниция за “nofollow“

“Ключовата дума „nofollow“ идникира, че линкът не е одобрен от оригиналния автор и ли създател на страницата, а може да реферира документ, който е добавен главно заради търговска цел, която свързва двете страници.”

*Повече информация можете да прочетете тук.

Къде се използва?

Rel=nofollow е линк със специална връзка, която се използва в рамките на HTML кода.

Вмъкването на nofollow tag в линк се прави при специални обстоятелства като рекламен банер или дублирана страница за търсачката, но важна за потребителското изживяване.

При използването му трябва много внимателно да го прилагате, за да сте сигурни, че няма да изключите от проследяване важна част от навигацията на сайта.

nofollow-3

Предназначение

Главната цел на rel=nofollow е да контролира спама и платените линкове в мрежата.

Малко история:

  • 2004 г.: търсачките представиха rel=nofollow с цел контрол на спам коментарите по сайтовете.
  • 2005 г.: от Google препоръчаха неговата употреба с цел отличаване на платените линкове.
  • 2016 г.: rel=nofollow беше добавен в правилата на Google за уеб администратори.

В крайна сметка обаче повечето потребители използват rel=nofollow, за да намалят риска от получаване на наказание от търсачката.

Кога да използваме rel=nofollow?

Съществуват 4 основни сценария, при които се препоръчва употребата на rel=nofollow.

  1. Означаване на ненадеждно/непроверено съдържание.
  2. Отличаване на платени линкове
  3. Приоритизация на обхождането от роботите.
  4. Защита от наказание.

Ненадеждно съдържание

Има много ситуации, при които не можете да контролирате това, което други хора публикуват на сайта. Например:

  • Коментари по блог постове;
  • Дискусии по форуми;
  • Приложения на социални мрежи за сайтове.

В такива ситуации е мъдро решение да се подсигурите, че цитираните от другите линкове на вашия сайт имат таг rel=nofollow. Ако не сте се подсигурили с този таг, ще привличате много спам коментари и ще намалите авторитета на сайта си в очите на търсачките.

Платени връзки

Google наказва сайтове, които не добавят rel=nofollow към платените връзки.

Ако имате следните видове връзки, е добре да им сложите таг:

  • Платен линк (някой ви е платил, за да добавите линк на страницата);
  • Връзки към сайтове партньори;
  • Рекламни линкове;
  • Линкове, които са оптимизирани с anchor текст и отпращат към статии и съобщения в пресата/информационните сайтове.

Добавянето на rel=nofollow към платените линкове вече е част от правилата на Google за уеб администратори и поради тази причина е добре да бъдете коректни в такива ситуации.

Проритизиране на обхождането на съдържанието

Приоритизирането на обхождането на съдържанието означава промяна на начина, по който паяците на търсачките като Googlebot взаимодействат с вашия сайт.

В някои случаи няма ограничение за това колко страници ще обходи активно роботът на търсачката. Например, ако един сайт е съставен от 100 уеб страници и по някаква причина 90 от тях не са важни за търсачките или за индексирането (страници за достъп до контрол панела на сайта, страници с правила за поверителност и пр.), те не се обхождат от паяка.

В този случай, десетте важни страници бихте искали да бъдат индексирани в търсачките, а не останалите 90.

Като добавите таг rel=nofollow към вашите вътрешни връзки, насочващи към тези 90 страници, то ще накарате Googlebot-а да гледа на вашия сайт не като на сайт със 100 страници, а като на сайт с 10 страници.

По този начин вие приоритизирате десетте важни страници, които си струва да бъдат показани в страниците с резултати на Google.

В повечето случаи приоритизирането на обхождането на съдържанието не се прилага, но съществува като метод за ситуации, в които моделирането на начина, по който паяците гледат на сайта.

Защита от наказание

Главната причина, поради която хората използват rel=nofollow е за да избегнат наказание на сайта.

  • Ако не използвате Nofollow за платени линкове, Google наказва вашия сайт, като го индексира назад в страниците с резултати.
  • Ако не използвате Nofollow за съмнителни/непроверени връзки, то може да получите наказание от Google при индексиране в страниците с резултати.
  • Ако не използвате Nofollow при цитиране на прес съобщения, то може да получите наказание от Google.

Можем да обобщим

Що се отнася до функционалността на тага rel=nofollow, то неговата главна функция е защита от спам. А що се отнася до всички останали негови употреби, които хората са измислили, то е за защита от наказания.

Понякога това означава, че уеб администраторът би предпочел да прекали с тага, отколкота да рискува сайтът му  да получи наказание.

Как ние използваме rel=nofollow?

Ние използваме nofollow тага почти на всяка страница от сайта. Начинът, по който го използваме, е за да означим платени връзки и партньорски връзки.

Не го използваме за означаване на друг тип линкове тъй като съдържанието на сайта е уникално и създадено от нашия екип. В този смисъл няма риск от създаване на връзки, които да сочат към непроверени сайтове.

Вашият коментар