+359 886 230 151v.yordanova@adw.bg

SEO оптимизация на сайт на On-Page ниво

Глава 2: On-Page SEO

Има множество елементи на Вашия сайт, които Вие трябва да следите, за да бъде по-лесно за търсачките да индексират страниците и да разберат, за какво се отнася съдържанието по тях.

Съдържание на сайта

Както вече споменахме, Вие трябва да напишете съдържание, което да бъде полезно за целевата аудитория. Освен съдържанието на информацията е важен и начинът, по който оформяте страниците – той също има значение за това как бота на търсачката приема съдържанието, когато обхожда страницата. Всяка страница, която създавате, трябва да има заглавие, провокиращо мисълта на читателя, за да грабне вниманието му, и също трябва да включва ключова дума или фраза, за която се отнася съответната страница. Друго форматиране на текста, например удебеляване на определени ключови думи или фрази, също може да бъде от полза за ключовите думи, по които искате да оптимизирате сайта.

Структура на URL адреса

Реалната структура на вашия URL адрес на сайта има значение за това как търсачката го индексира и разбира съдържанието на самия сайт. Изборът на по-подреден и организиран URL адрес ще има по-голямо въздействие за оптимизацията. Някой CMS платформи ще генерират автоматично URL адрес от числа. Въпреки че този адрес с числа може да е полезен и оптимизиращ за вашия CMS, той няма да ви послужи за нищо друго. Ако можете да редактирате URL адреса и да включите в него заглавието на страницата, го направете. А има и някой CMS платформи, които директно създават URL адрес, въз основа на заглавието, което сте написали за съответната страница.

Картинки

Няма нищо по-лошо от това да попаднете на една страница, затрупана само с текст. Картинките са не само добът вариант да разчупите текста, но също и служат като източник на комуникация с търсачките. Търсачките не могат да разпознаят една картинка, като я сканират. Те търсят за следи и указания какво има на картинката на две места.
Всяка картинка, която качвате на сайта си, има свое име. Когато картинката е качена, тя започва да битува в sourse кода на сайта или HTML-a. Търсачките сканират кода на сайта, ето защо е добре да кръщавате файла на картинката с думи, които оказват какво има на нея. Например: „червени-тенис-обувки-velcro.jpg“ е много по-полезно от „pic12345.jpg“.
Също така, може те да помогнете на търсачката да разбере картинките, като включите alt tag към картинките по страниците. Alt tag-овете са кратки кодове, които ви дават възможност да маркирате всяка картинка на вашия сайт с кратко текстово описание.

Title Tags & Meta Tags

Всяка уеб страница, която създавате си има освен конкретен текст за заглавие и таг към него. Това е текстов фрагмент, който се поставя в горния ляв ъгъл или в табовете на Вашия браузър. Също така, заглавният таг е син линк, който търсещите машини показват в списъка на SERP. Ограничението е до 75 символа, затова подбирайте думите си разумно.
Мета таговете са откъси от код, които можете да включите в рамките на уеб страницата и HTML. Мета таговете обикновено са разположени близо до кода на заглавния таг в head на HTML. Мета описанията са първото място, на което търсещите машини ще намерят текст, изписан под синия линк в списъците на SERP. Ако не разполагате с мета описание, търсачката обикновено избира произволна част от съдържание на страница, към която са свързани. Мета описанието е ограничено до 150 символа.
Мета ключовите думи се състоят от допълнителен текстови фрагмент в HTML кода, който ви позволява да изброите няколко различни ключови думи, с препратки към Вашия уеб сайт. Преди време, търсачките са използвали тази област, за да определят по какви ключови думи да класират сайта ви. Сега, повечето търсачки твърдят, че дори да не използват мета ключови думи, индексират съдържание. Като най-добра практика се препоръчва поставянето на 5-7 ключови думи в мета, но не мислете дълго време за това.

Heading Tags

Когато ботовете на търсачката сканират уеб страниците ви, те търсят точно за какво се отнася страницата. Търсачките показват, че ключовите думи, които се третират по-различен начин, са по-важни от другите ключови думи на страницата. Ето защо използването на headline тагове е от огромно значение. Чрез използване на различни headline тагове (всеки таг произвежда различен по размер заглавие), не само можете да направите уеб страницата си по-лесно достъпна и разбираема за читателя, но също така ще дадете на търсачката окончателни насоки за това кое е важно на страницата ви.

Internal Linking

До този момент имаме само входящи връзки, които идват от други сайтове към Вашия. Когато създавате съдържание за Вашия блог или уеб сайт, можете да споменете тези страници чрез поставяне на линк към друга уеб страница в рамките на съдържанието на определена страница. Използването на текст за кликване се препоръчва при свързване към друга уеб страница или сайт. Това е още един начин, по който помагате на търсачките.

Вашият коментар